Liberalul Ovidiu Silaghi (50 de ani) a fost desemnat ieri de PNL în funcţia de ministru al transporturilor, pentru a doua oară în carieră, în locul demisionarului Relu Fenechiu, dar preşedintele Traian Băsescu nu se grăbeşte, el dorind un răgaz până la sfârşitul acestei săptămâni pentru a analiza propunerea, dacă ea îi va fi transmisă de premier, lucru care nu se întâmplase până la închiderea ediţiei.
Potrivit unei decizii din 2008 a Curţii Constituţionale, şeful statului poate refuza, o singură dată şi motivat, propunerea premierului pentru o poziţie de ministru, dar Băsescu nu a uzat în guvernele Ponta 1 şi 2 de această procedură, toţi miniştrii depunând jurământul aproape imediat ce au fost nominalizaţi.
Ieri premierul Victor Ponta a anunţat, după o întâlnire la Cotroceni cu preşedintele, că Traian Băsescu nu a zis nici da, nici nu propunerii legate de prezenţa liberalului Ovidiu Silaghi în guvernul României, spunând doar că se gândeşte până la sfârşitul săptămânii.
Silaghi a mai fost ministru al transporturilor în guvernul Ponta 1, ministru al IMM-urilor în Cabinetul Tăriceanu, deputat, europarlamentar şi preşedinte al Camerei de Comerţ Satu Mare. Este membru PNL din 1990.
Recent Curtea de Apel Oradea i-a dat dreptate, printr-o sentinţă definitivă, în procesul prin care Agenţia Naţională de Integritate cerea să se constate că el nu-şi poate justifica o parte a averii sale. Ministerul Transporturilor are anul acesta un buget de circa 7,3 miliarde de lei (1,6 miliarde de euro), la jumătate faţă de anul trecut, când avea în subordine şi CNADNR, compania de autostrăzi care primeşte cei mai mulţi bani de la bugetul de stat, circa 1,5-2 miliarde de euro anual.
Viitorul ministru al transporturilor va avea ca primă sarcină semnarea contractului de privatizare a CFR Marfă, unde avem desemnat un câştigător – compania GFR controlată de Gr