Ieri, la Râşnov, a fost lansat proiectul COMPROF, prin care personalul Agenţiilor Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă din ţară va fi şcolit conform cu standardele europene pentru
a oferi servicii personalizate celor care-şi caută un loc de muncă, inclusiv categoriilor defavorizate. Proiectul are o durată de 3 ani şi este finanţat prin fonduri europene
Ieri, la Râşnov, la Centrul Naţional de Perfecţionare a Personalului Propriu al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), a fost lansat proiectul COMPROF – „Creşterea nivelului de COMpetenţe PROFesionale ale personalului Serviciului Public de Ocupare pentru furnizarea serviciilor personalizate persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, inclusiv şomerilor şi grupurilor vulnerabile”. Proiectul va avea o durată de 3 ani şi urmăreşte testarea şi introducerea unor bune practici la nivel european în ceea ce priveşte formarea personalului Agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă din ţară, prin care acesta să ofere servicii personalizate fiecărei persoane care-şi caută un loc de muncă, în special categoriilor expuse riscului de a fi excluse de pe piaţa muncii. Proiectul, în valoare totală de 18.500.000 de lei, este finanţat din fonduri europene, din Fondul Social European, şi este desfăşurat de ANOFM, în parteneriat cu Obiettivo Lavoro – Agenzia per il lavoro Spa, I.F.O.A. - Istituto Formazione Operatori Aziendali şi SC Obiettivo Lavoro România SRL.
Care sunt aşteptările
Potrivit lui Silviu Bian, preşedintele ANOFM, personalul AJOFM din ţară „va învăţa cum să vorbească cu şomerul, cum să-i ofere un serviciu personalizat. Când vine cineva care caută un loc de muncă, el trebuie consiliat. Trebuie să ştii mai multe lucruri despre el, despre familia lui, despre ce-şi doreşte în viitorul apropiat sau îndepărtat, nu doar că vrea să muncească la Roma, de exempl