Nava Asian Glory, capturată de piraţi vineri seară în largul Somaliei, din echipajul căreia făceau parte şi doi marinari români a fost adusă la ţărm. Prodan Radanov, reprezentantul companiei Zodiac, armatorul navei, a declarat că negocierile pentru eliberarea navei nu au început, relatează Novinite. Nava a fost capturată la peste 600 de mile maritime de coastele Somaliei, în afara zonei de acţiune a forţei navale europene din zonă. la bordul vasului se află un echipaj format din 25 de persoane: opt bulgari, zece ucraineni, cinci indieni şi doi romani. Nava circula sub pavilion britanic şi transporta maşini din Singapore către Arabia Saudită. Oceanul Indian şi Golful Aden, o sală de tir
Unele cargouri care circulă în largul coastelor Somaliei s-au abătut de la tradiţia maritimă, înarmându-se, pentru a face faţă atacurilor tot mai frecvente comise de piraţi, dar multe companii navale cred că securitatea va fi astfel şi mai mult afectată, scrie Wall Street Journal, în ediţia online, de azi. Firmele de transport maritim din epoca modernă au evitat să recurgă la înarmarea navelor lor, chiar în zone unde atacurile sunt frecvente. Motivul constă în faptul că schimburile de focuri care pot duce la procese în justiţie, distrugerea bunurilor sau scufundarea navei ar putea costa milioane de dolari, sumă care depăşeşte răscumpărarea de câteva milioane de dolari pe care piraţii o cer de obicei. Dar unele companii navale şi vase de pescuit se abat de la această cutumă, în contextul escaladării violenţelor comise de piraţi. Aceştia recurg în prezent la armament greu, cum ar fi lansatoare de grenade, potrivit firmelor de transport maritim şi de securitate. James Christodoulou, director executiv al Industrial Shipping Enterprises Corporation respinge folosirea armelor, care ar putea, potrivit acestuia, să pună în pericol echipajele comerciale aflate în captivitate şi ar putea "