„Vom şti abia după finalizarea studiului de fezabilitate, dar există şi varianta ca gazele importate din Azerbaijan, prin AGRI, să fie mai scumpe decât importate din Rusia”, a declarat joi preşedintele Consiliului de Administraţie al AGRI LNG Project Company, Corneliu Condrea. Acesta a mai precizat ca se lucreaza la un studiu de fezabilitate care va stabili acest lucru. "Studiul de fezabilitate, care va fi finalizat în 2012, recomandă demararea unor negocieri cu Turcia, pentru ca vapoarele să poată transporta prin strâmtoarea Bosfor, având în vedere că Turcia nu permite ca vapoarele să depăşească o lungime de 150 metri, la o capacitate transportată de 145.000 metri cubi", a mai explicat Condrea.
Proiectul AGRI, ce presupune constructia a două terminale de gaz natural lichefiat de către România, Georgia şi Azerbaijan, ar putea costa 1,2 miliarde euro, pentru o capacitate proiectată de 2 miliarde mc gaze, 2,8 miliarde euro, pentru 5 miliarde mc şi 4,5 miliarde euro pentru o capacitate de 8 miliarde mc, potrivit datelor prezentate joi de Ministerul Economiei.
Prin proiectul AGRI, partile implicate doresc sa transporte gaze din Azerbaidjan catre Europa. Gazele vor fi furnizate pe ruta Baku (Azerbaidjan)-Kulevi (Georgia)-Constanza (Romania). Gazele din Azerbaidjan vor fi lichefiate in Kulevi si apoi transportate prin Marea Neagra pana in Constanta unde va avea loc un proces de delichefiere prin terminaul LNG. Intr-o prima faza, a putea fi livrate intre trei si opt miliarde metri cubi, urmand sa creasca la circa 20 de miliarde de metri cubi de gaze. In proiect sunt implicate patru state: Azerbaidjan, Georgia, Romania si Ungaria, acestea punand bazele unei companii de proiect cu sediul la Bucuresti. Potrivit estimarilor, proiectul va costa, in functie de capacitatea de transport, pana la 4,5 miliarde de euro, a declarat, in luna februarie, ministrul En