Unii comercianţi din marile centre din Capitală afişează preţuri cu reduceri „umflate” şi lichidări de stoc inexistente. Orbiţi de ofertele afişate în vitrinele magazinelor din marile centre comerciale, românii au dat o mulţime de bani pe haine şi încălţăminte ale căror preţuri au fost reduse, de fapt, doar „pe hârtie”. În plus, mulţi comercianţi recurg la diverse practici, de la publicitate mincinoasă până la reduceri fictive, doar pentru a înşela cum părătorul. Sursa: Octavian Cocoloș
Aceasta este concluzia la care a a juns, ieri, o echipă de inspectori de la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (OPC), care a descins, însoţită de reporterii EVZ, la Unirea Shopping Center, în centrul Capitalei.
Rezultatul: lichidări de stoc inexistente, reclamă mincinoasă, afişaj incorect, firme care nici măcar nu aveau numele inscripţionat la intrare.
Toate astea, cu menţiunea că acţiunea de ieri a fost precedată de alta, făcută cu aproape două săptămâni în urmă şi care ar fi trebuit să „pună lucrurile în ordine”. „Nu s-a întâmplat asta, dar mai grav este faptul că nici un client al vreunui magazin nu a depus vreo plângere împotriva comercianţilor care i-au păcălit”, au explicat inspectorii.
Păcăleli în limita stocului disponibil
Primul magazin din Aripa Splai a centrului comercial vinde pijamale cu 49 de lei, iar după „bulina” din vitrină pare că preţul a fost redus cu 50%. „Lipseşte preţul vechi. E reducere, dar trebuie să vedem preţul iniţial”, este prima observaţie a inspectoarei Luminiţa Ciobanu. Vânzătoarea se fâstâceşte. „Ca să facă lichidare de stoc, trebuie să anunţe la primărie cu 15 zile înainte. În plus, la fiecare reducere trebuie scris «în limita stocului disponibil»”, explică inspectoarea OPC.
„Aveţi registrul unic de control?”, întreabă aceasta. Răspunsul vine într-un teanc de hârtii pe