Cel mai bine vândut model Ford primeşte pentru 2013 un pachet estetic şi tehnic nou, un design mai masculin, motoare ce consumă cu 25% mai puţin comparativ cu propulsoarele anterioare şi o pleiadă de sisteme de asistenţă deosebit de utile.
Stilistic, mezinul Fiesta 2013 adoptă o grilă hexagonală aplatizată pe orizontală cu zăbrele paralele în stilul celei mai scumpe citadine din istorie, exoticul Aston Martin Cygnet. Farurile cu lumini de zi LED ce flanchează grila au fost uşor alungite putând fi asemănate unor ochi de dragon, care alături de noile linii ale capotei sunt elemente ce fac parte din noul stil Kinetic Design 2.0 întâlnit şi pe Mondeo 2013.
Interiorul, chiar dacă nu este revoluţionar, aduce o consolă centrală revizuită, cu noi comenzi simplificate şi mai puţine butoane. Culorile contrastante şi finisajele ce imită metalul strălucitor ori materialele de interior ce au de acum texturi mai moi, toate acestea au rolul de a pune în evidenţă calitatea constructivă deosebită a micului Ford.
Ford transplantează pe Fiesta 2013 de pe B-Max şi Focus unitatea de 1,0 litru EcoBoost. Injecţia directă de înaltă presiune şi supraalimentarea turbo de mare putere ataşată cilindreii de 998 cmc ridică puterea motorului la 120 CP. Motorul fabricat şi pe liniile de producţie de la Craiova se va exista pe noul Fiesta 2013 şi într-o versiune degonflată la 100 CP.
Înscriindu-se în tendinţa mondială de downsizing, supraalimentarea şi tehnologiile avansate ale noului motor în trei cilindri de pe noul Ford Fiesta 2013 au condus la obţinerea unei puteri litrice de excepţie, motorul fiind premiat cu titlul “Engine of the Year 2012”.
Dispunând de un cuplu motor maxim de 170 Nm (cu overboost, pe intervale scurte se ating chiar şi 200 Nm), motorul consumă doar 4,8 litri de benzină la 100 km şi are cele mai reduse emisii pentru un motor de aceeaşi putere: 109 gram