Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi şi Ilie Năstase, cei mai cunoscuţi sportivi români, au acceptat să apară în spoturi TV Asocierea unui produs cu imaginea unei vedete pare reţeta sigură pentru o promovare eficientă. Tot mai multe companii vor să încerce această strategie acum, când nu mai au timp de experimente cu o rată de succes doar probabilă. E mai scump, dar managerii spun că merită fiecare bănuţ, scrie revista Business Magazin.
Marilyn Monroe a făcut reclamă la ulei de motor. Actorul Don Johnson a apărut într-un spot pentru Pepsi, iar controversatul O.J. Simpson a fost pentru o perioadă imaginea brandului auto Chevrolet.
Nu cu foarte mult timp în urmă, Julia Roberts a apărut într-o reclamă pentru Lavazza. Nu a spus nimic, n-a făcut nicio cascadorie, doar a zâmbit preţ de 30 de secunde. Producătorul de cafea a răsplătit-o pentru acest efort cu 1,5 milioane de dolari, astfel încât actriţa a devenit una dintre cele mai bine plătite vedete care au apărut vreodată într-o reclamă.
Fenomenul este la fel de amplu şi în România, chiar dacă originile sale nu sunt la fel de îndepărtate în timp. Desigur, nici industria publicităţii nu este la fel de veche, aşa că se explică uşor de ce la noi reclamele cu oameni pe care îi ştim de la televizor nu au o tradiţie atât de bine înrădăcinată. În plus, nici nu ne putem gândi să vorbim despre onorarii măcar apropiate de cel pe care l-a primit actriţa din "Pretty Woman", scrie revista BUSINESS Magazin.
Actorii, cântăreţii şi sportivii, cele mai căutate vedete
Publicitarii din România spun că nu au auzit de contracte mai mari de 100.000 de euro, deci, în mod evident, avem pieţe extrem de diferite ca dimensiune, însă care urmăresc acelaşi scop - creşterea notorietăţii unor produse, crearea unei imagini pozitive şi, mai apoi, creşterea vânzărilor.
"Se pariază pe un transfer rapid de simpatie,