Cand ai o masina care valoreaza cam un milion de dolari, asa cum ar fi un Ferrari Enzo sau "macar" un Porsche 959 (circa 700 de mii de dolari), cu siguranta n-o parchezi in fata casei. Dar nici intr-un garaj obisnuit.
Cel putin asa sustin proprietarii de masini valoroase si, mai nou, designerii specializati. Acestia din urma s-au gandit la toate variantele si au lansat pe piata un nou trend: garajul de designer. Adica garajul ultrapersonalizat.
Desi considerat de unii experti o idee aproape "futurista", modelul "Designer Garage" a fost lansat anul trecut special pentru noul Citroen C6.
Realizat de catre arhitectii de la firma londoneza Neutral, garajul "viitorului" costa in jur de 165.000 de euro, de trei ori mai mult decat cel mai performant model Citroen.
Trei placi solide formeaza scheletul constructiei inalte de 3 metri, care se intinde pe o suprafata de 50 mp. Materialul folosit este betonul "fotosensibil", iar usile transparente culiseaza, permitand ca automobilul sa fie parcat prin fata sau prin spate.
Modelul "Designer garage" tinde sa valorizeze ideea de masina-exponat, asta pentru ca se poate regla transparenta peretilor constructiei astfel incat automobilul sa para inchis intr-un glob de sticla, dar sa poata fi admirat din exterior de catre trecatori. Insa panourile culisante transparente sunt realizate din placi de policarbonat, "eco-friendly", incluzand LCD-uri colorate care, la comada "privacy" devin opace, dupa dorinta proprietarulului.
Arhitectii de la Neutral sustin ca noul garaj nu este doar o constructie multifunctionala, ci un "statement spatial indraznet". Asta pentru ca garajul este conceput astfel incat acoperisul sa poata deveni cu usurinta o terasa sau chiar un element al peisajului din imprejurimile locuintei.
"Masinile deosebite, spun arhitectii, merita mai mult decat un garaj obisnuit din caram