In ciuda crizei financiare globale, retailerii de bunuri de larg consum alimentare si nealimentare, asteapta in luna decembrie cresteri cuprinse intre 50-70% in comparatie cu lunile anterioare.
“Pana in prezent, efectele crizei nu se reflecta inca in vanzari, iar pana la sfarsitul anului, nu se vor resimti, deoarece in luna decembrie estimam vanzari cu peste 50 % mai mari fata de luna anterioara”, a afirmat Adriana Pita, director de comunicare si PR al real,- Hypermarket Romania.
Ea a mai adaugat ca, tinand cont de trendul pietii si de ultimile analize efectuate de agentiile de research, se estimeaza ca in acest an romanii vor cheltui pentru cosul de Craciun o suma cu 45% mai mare decat in anul precedent.
“Avand in vedere rezultatele bune inregistrate de noi in lunile premergatoare sarbatorilor,din punct de vedere al fluxului de clienti si volum de vanzari ne asteptam ca trendul normal de crestere sa fie imbunatatit”, mai spune aceasta.
Reprezentantul retailerului german preconizeaza ca, pe fondul crizei financiare, vom asista la o reorientare a consumului mai putin relevanta in cazul produselor alimentare si mult mai semnificativa in ceea ce priveste produsele nealimentare. Reducerea creditului de consum va avea drept consecinta declinul vanzarilor in cazul electrocasnicelor mari si reorientarea catre cele mici. “In ceea ce priveste vanzarile de electronice sau IT, efectul scaderii preturilor a adus la o crestere a numarului de unitati vandute, valoarea vanzarilor ramand insa la un nivel constant. In schimb pe sectorul de non food textilele au inregistrat vanzari foarte bune, peste estimarile facute”, adauga oficialul real,- Hypermarket Romania.
In ceea ce priveste produsele alimentare, preconizarile sunt din cele mai optimiste.
“Carnea, pestele, vinul , produsele de bacanie (alimente de baza faina, ulei etc) sunt categoriile pen