Piata de digital marketing ar putea creste in 2011 cu circa 20% fata de anul precedent, pana la o valoare de aproximativ 50 milioane de euro. In aceasta suma intra veniturile din display, performance, creative si mobile, conform unui studiu realizat de agentia HyperActive.
“Digitalul a crescut spectaculos in ultimii doi ani, iar brandurile, clientii si agentiile de comunicare fac eforturi pentru a tine pasul cu numeroasele canale si instrumente care se dezvolta in permanenta in acest mediu de comunicare”, a declarat Alex Visa, managing partner HyperActive.
In 2010, valoarea totala a pietei digital in Romania a fost intre 36-38 mil. euro, conform estimarilor companiei care au luat in considerare cheltuielile media totale estimate pentru anul 2010, cheltuielile media de tip performance (Google, Yahoo.com, Facebook) – 24-25 mil. euro, fee-urile platite agentiilor de digital locale (orice livrabile, altele decat cele de media: strategie, creatie, design, productie, social media, analytics) – 9-10 mil. euro si bugetele investite in mobile marketing – 2,5-3 mil. euro.
Bugetele alocate de companii pentru publicitatea online au crescut cu 36% anul trecut comparativ cu 2009, pana la 24 mil. euro. Suma este mai mare decat cea raportata saptamana aceasta de IAB si Pricewaterhousecoopers, care indicau o valoare a pietei de 20,4 mil. euro.
Companiile din domeniul telecom sunt investitorii numarul 1 in advertisingul digital, urmate de domeniul bancar si automotive. Aceste companii vor detine ledership-ul si pe parcursul anului curent, conform HyperActive.
Pentru 2011, circa 22-24% din veniturile de pe digital vor proveni din partea de display, 10-12 milioane euro din performance, segmentul creative va acoperi 10-12 mil. euro in timp ce pe mobile sumele vor varia intre 3,5 – 5 mil. euro.
Studiul Digital FactBook va fi realizat la nivel