Doar 20% dintre companiile multinaţionale cu filiale în România acordă angajaţilor bonusuri de Paşte, în special, din cauza condiţiilor economice ale ultimilor doi ani, conform datelor Consulteam, unul dintre furnizorii de servicii de consultanţă în resurse umane, training, recrutare şi selecţie.
În medie, un angajat al unei astfel de companii primeşte o primă de Paşte cuprinsă între 200 şi 500 de lei. În cazul companiilor mici, angajatorii găsesc metode alternative la astfel de bonusuri, cum ar fi acordarea unor vouchere cu valori simbolice.
"În companiile mici bugetele alocate primelor de sărbători sunt evident mai mici, iar angajaţilor li se poate oferi o zi liberă în plus, vouchere cu valori mai mici, directorul îi poate invita pe angajaţi la masa de prânz, tendinţa pieţei fiind de diminuare a acestor prime fixe şi de focusare pe performanţa şi recompensare", a declarat, într-un comunicat de presă, Oana Datki, country manager Consulteam.
În cazul companiilor de producţie în cadrul cărora angajaţii sunt reprezentanţi de către sindicate puternice, primele de Paşte iau forma unor cadouri în produse, fabricate de către firmă sau achiziţionate din comerţ. Alte alternative ar fi şi cele ale tichetelor cadou sau ale bonusurilor în bani.
Doar 20% dintre companiile multinaţionale cu filiale în România acordă angajaţilor bonusuri de Paşte, în special, din cauza condiţiilor economice ale ultimilor doi ani, conform datelor Consulteam, unul dintre furnizorii de servicii de consultanţă în resurse umane, training, recrutare şi selecţie.
În medie, un angajat al unei astfel de companii primeşte o primă de Paşte cuprinsă între 200 şi 500 de lei. În cazul companiilor mici, angajatorii găsesc metode alternative la astfel de bonusuri, cum ar fi acordarea unor vouchere cu valori simbolice.
"În companiile mici bugetele alocate primelor de sărbă