Standul Opel de la salonul german Frankfurt Motor Show 2013 ce îşi descide porţile pe 10 septembrie va găzdui lansarea micului Adam animat de cel mai mic motor al constructorului din Russelsheim. Downsizing în cazul unităţii 1.0 SIDI se traduce prin 115 CP şi 165 Nm, iar spre deosebire de gama actuală aspirată atmosferic, noua vedetă în trei pistoane are aport turbo.
Blocul motor din aluminiu este extrem de compact şi încape pe o coală de hârtie A4. SGI-ul, adică abrevierea de la noua clasă de propulsoare Small Gasoline Engine, adoptă injecţia directă de benzină de mare fineţe la care se adaugă supraalimentarea de mare putere. Motorul este anunţat a funcţiona rotund ca un patru cilindri, valvele sunt controlate electronic iar izolaţia fonică va fi exemplară.
Consumul de benzină va fi cu 20% sub unitatea Opel de 1.6 litri, adică Adam 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) se va mulţumi cu 4,3 litri la sută. Forţa de împingere a celor trei pistoane este de 165 Nm, cuplu maxim disponibil constant pe o plajă extinsă de turaţii, de la 1.800 rpm până la 4.700 rpm. Din toamnă, Adam va primi la pachet cu noul agregat o transmisie manuală în şase rapoarte, comparativ cu doar cinci trepte pe actualele versiuni.
Adam nu vizează clientela eminamente feminină, cu toate că dimensiunile sale mignone şi caroseria simpatică îl vor face cu siguranţă preferatul doamnelor. Opel a compactat un întreg vis în nişte dimensiuni de doar 3,69 metri lungime, pe o lăţime de 1,72 metri şi o înălţime de doar 1,48 metri. Măsurile liliputane se extind şi asupra ampatamentului de doar 2,31 metri, însă totuşi, Opel Adam poate găzdui până la patru persoane adulte. Ba mai mult, mai rămâne spaţiu pentru un volumul al portbagajului ce măsoară 170 de litri. Prin rabatarea micii banchete asimetrice, capacitatea de transport se augmentează la 660 de litri.
Până la disponibilitat