Guvernul a ales. "Poluatorul plăteşte" taxa auto mai mare, ceea ce va descuraja vânzarea de maşini vechi, spun reprezentanţii pieţei
Timbrul de mediu, numele pe care îl va purta noua taxă auto, care o va înlocui pe cea de primă înmatriculare,îi va ustura cel mai tare pe românii cu venituri reduse, care au, de regulă, maşini mai vechi. Maşinile noi, nepoluante, vor beneficia de o taxă mai mică, în timp ce maşinile vechi, mai poluante, de o taxă mai mare, a spus ieri premierul Victor Ponta.
Guvernul a ales, aşadar, să respecte principiul european „poluatorul plăteşte”. Potrivit lui Victor Ponta, taxa se va calcula în funcţie de capacitatea cilindrică şi de emisiile de noxe, guvernul neprecizând încă o formulă de calcul. Taxa de primă înmatriculare rămâne în vigoare. Timbrul de mediu va fi adoptat la o dată incertă
Până una alta nu se schimbă nimic
Până când timbrul de mediu va intra în vigoare rămâne valabilă taxa de primă înmatriculare a guvernului Boc. Totodată, de la 1 ianuarie a reintrat în vigoare taxa de poluare sau de primă vânzare a vehicului, achitată pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, la prima vânzare. Aceasta fusese suspendată în 2012.
Pro şi contra
Puţinele informaţii prezentate de Guvern au generat opinii divergente în rândul specialiştilor, aşa cum era de aşteptat. Lipsa unei noi taxe auto, dar mai ales incertitudinea cu privire la formula de calcul a acesteia, i-a nemulţumit pe unii reprezentanţi ai conducătorilor auto. „Nu înţeleg de ce s-a menţinut o taxă care a dat atâtea bătăi de cap posesorilor de vehicule. Pe de altă parte, nu înţeleg de ce reprezentanţii pieţei auto nu sunt chemaţi de Guvern pentru a colabora la o nouă formulă de taxă”, a spus, pentru EVZ, Augustin Hagiu, preşedintele Confederaţiei Naţionale Rutiere. A sosit ziua Z pentru taxa auto
De partea cealaltă, dealerii de maşini noi şi produ