» Ieri s-au implinit 24 de ani de la deschiderea oficiala a Canalului Dunare-Marea Neagra.
» Investitia, cea mai scumpa din Romania, poate rezista chiar si o mie de ani.
» Cateva mii de locuri de munca vor fi create pentru canalul care va lega Bucurestiul de Dunare.
La 24 de ani de la inaugurarea sa, Canalul Dunare-Marea Neagra incepe sa devina important pentru Europa. "Intotdeauna am afirmat ca acest canal a fost facut cu 20 de ani in avans fata de proiectele pe care le are Uniunea Europeana", a precizat Ovidiu Cupsa, directorul general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile. Acesta a mai spus ca investitia este cea mai scumpa din Romania (peste doua miliarde de euro) si poate ajunge la 500-1.000 de ani de exploatare, daca este intretinuta corespunzator.
Avantajul sau principal este ca asigura o legatura directa cu Portul Constanta, dar si cu tarile din interiorul continentului european, pana la Marea Nordului. Importanta sa a crescut in ultimii ani, cand Uniunea Europeana a pus un accent sporit pe mijloacele de transport ecologice si pe conservarea mediului inconjurator. Cu ocazia aniversarii, echipa manageriala a prezentat si stadiul proiectelor aflate in derulare. Cel mai important este construirea Canalului Dunare – Bucuresti. Ovidiu Cupsa a prezentat hotararea de Guvern care prevede trecerea cursurilor raurilor Arges si Dambovita in administrarea CNACN si a confirmat ca lucrarile vor incepe la finele anului 2009 si vor dura circa patru ani, valoarea ei ridicandu-se la aproximativ 500 milioane euro.
Cel mai probabil, finantarea va fi realizata prin concesionarea lucrarilor si prin fonduri europene. "Proiectul va genera cateva mii de locuri de munca si va fi extrem de benefic pentru economie", a precizat Ovidiu Cupsa, remarcand faptul ca acesta are potentialul sa aduca acasa munci