Pe o piaţă a vinului extrem de dinamică în ultimii doi ani, care se estimează că ar putea depăşi pragul de 500 de milioane de euro în anul care se încheie, afacerile distribuitorilor încep să se specializeze pe un segment aflat abia la început: pivniţele private. Există două mari grupuri de pivniţe private, spune Cristian Preotu, patronul companiei Le Manoir, specializată în comercializarea de vin şi produse gourmet; compania deţine, în franciză, magazinul Comtesse du Bar
Pe o piaţă a vinului extrem de dinamică în ultimii doi ani, care se estimează că ar putea depăşi pragul de 500 de milioane de euro în anul care se încheie, afacerile distribuitorilor încep să se specializeze pe un segment aflat abia la început: pivniţele private.
Există două mari grupuri de pivniţe private, spune Cristian Preotu, patronul companiei Le Manoir, specializată în comercializarea de vin şi produse gourmet; compania deţine, în franciză, magazinul Comtesse du Barry, din centrul Capitalei. În prima categorie intră pivniţele profesioniste, care aparţin fie restaurantelor, fie hotelurilor - dar acestea sunt deocamdată extrem de rare. „Am dezvoltat foarte mult segmentul de pivniţe private şi degustări, cel mai mult pentru persoane fizice“, afirmă Cristian Preotu. „Hotelurile şi restaurantele încă nu investesc prea mult în asta.“
Aproximativ 20% din cifra de afaceri a Le Manoir este realizată din stocarea cu vinuri a pivniţelor private, spune Preotu; în 2007, cifra de afaceri a firmei a fost de 4,55 milioane de lei, dublu faţă de cele 2,27 milioane din 2006, în timp ce profitul a urcat de la 411.000 de lei la 900.000. Dintre cei aproximativ 200 de clienţi care au optat pentru consilierea omului de afaceri (care le furnizează şi vinurile), în jur de 30 au pivniţe private propriu-zise, în timp ce în cazul celorlalţi se poate vorbi de stocuri personale - frigidere de 36 sau 60