In urma cu un an cei doi mari operatori de pe piata autohtona, Orange si Connex-Vodafone (cum se numea atunci) primeau un cadou verde cu iz de moussaka si dolmades. Cosmote a intrat pe piata din Romania, mizand pe tariful unic inclus in abonamentul standard, si pe preturile mici pentru utilizatorii de cartele. Potrivit specilistilor anul trecut s-a produs Revolutia in industria telecomunicatiilor mobile romanesti.
Oficialii au tintit de la inceput o pozitie importanta pe piata telefoniei mobile din Romania. Sperantele acestora se intemeiau pe faptul ca telefonia mobila avea anul trecut un procent de piata de sub 60%, sub nivelul inregistrat in alte tari.
Astazi grecii sunt foarte optimisti. Cosmote va avea peste un milion de clienti la finele acestui an, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Nikolaos Tsolas odata cu sarbatorirea primului an de functionare dupa relansarea operatiunilor comerciale. Tsolas estimeaza o cota de piata de 6,5% pana la finele anului si ca acoperirea retelei Cosmote va atinge 95% populatie si 82% teritoriu la sfarsitul anului in curs, iar in 2007, 98% populatie si 95% teritoriu.
Mai mult, oficlialul grec a indicat ca strategia grupului prevede ca portofoliul de clienti al intregului grup Cosmote sa creasca cu 50% pana la finele anului 2009, la 15 milioane de utilizatori.
Vodafone apasa pe acceleratie
Ziua de ieri nu s-a rezumat numai la aniversarea companiei Cosmote. Chiar in cursul zilei de ieri, coincidenta sau nu, directorul general al Vodafone Romnia, Liliana Solomon, a declarat ca Vodafone a recuperat o mare parte a diferentei fata de Orange Romania in privinta veniturilor datorita cresterii numarului de clienti.
Potrivit Lilianei Solomon, telecomul mobil romanesc este impartita, in privinta cotei de piata astfel: Orange Romania - 47,6% , Vodafone Romania - 45,4%, Cosmote Romania - 4,3% si