Românii rămân mari consumatori de salam, produs care reprezintă aproape jumătate din vânzările înregistrate pe piaţa de mezeluri. Sursa: Horia Călăceanu
Gusturile lor nu se vor schimba nici în următorii ani, dar ei vor consuma mai multe specialităţi şi mai puţin parizer.
Românii au mâncat anul trecut peste 83.000 de tone de salam, 42.500 de tone de cârnaţi şi crenvurşti, 30.417 tone de parizer, potrivit unui studiu realizat de compania de audit MEMRB pe piaţa de mezeluri din România.
Salamul a fost preferat anul trecut de consumatorii români în detrimentul parizerului şi şuncii.
Gustul rămâne
Circa 40% din vânzările realizate la nivelul pieţei de mezeluri au fost acoperite de diferite mărci de salam.
Reprezentanţii Caroli Foods, al doilea mare producător de mezeluri din România după cota de piaţă, consideră că preferinţele culinare ale românilor în ceea ce priveşte mezelurile nu se vor schimba semnificativ în următorii doi ani: salamul va fi în continuare mezelul preferat al românilor.
Diferenţa dintre România şi ţările europene în ceea ce priveşte consumul de mezeluri pe cap de locuitor este de circa 23%, ceea ce arată că piaţa din România oferă încă posibilităţi reale de creştere.
Consumatorul are de unde alege
Producătoriii de mezeluri au livrat anul trecut pe piaţa din România circa 203.000 tone de mezeluri. Anul acesta, potrivit unui studiu intern al Caroli Foods, volumul vânzărilor, la nivelul pieţei, va creşte faţă de 2007 cu circa 6%.
În 2010, în magazinele româneşti se vor afla peste 223.000 de tone de mezeluri, cu circa 26% mai mult, comparativ cu 2006. Valoarea pieţei româneşti de mezeluri, estimată la sfârşitul lui 2007 la circa 800 de milioane de euro, va cunoaşte un ritm de creştere mult mai accelerat, ajungând în 2010 la c