O buna parte din reusita jocului de bridge, dar si a altor jocuri consta in gasirea Damei. Nicio alta figura a cartilor nu ne lipseste mai mult. Dar cine o are trebuie sa se bucure si sa rationeze mai departe cum se va vedea.
Dupa ce Est a deschis cu o cupa, Nord si Sud au ajuns in contractul de 3FA, singura mansa ce apare rezonabila. Vest ataca in culoarea partenerului sau valetul de cupa. Desigur, Est nu poate lasa sa treaca acest atac care e aproape sigur un singleton. Ca atare, vazand si 9 de cupa la mort, ia cu Riga si joaca apoi Asul si 10 de cupa capturat de Sud. E suficient sa prinda mana pe asul de trefla pentru a mai trage doua cupe provocand caderea. Jocul declarantului se va baza desigur pe capturarea Damei de toba! Dar unde trebuie ea cautata? Zicala ca ar sta dupa nouar nu se aplica in acest caz.
Jucator cu experienta, el decide sa caute aceasta dama la Est. Pentru ca Est a deschis si apoi, daca Dama e totusi la Vest, dupa un eventual esec al impasului tot mai ramane o sansa: Vest sa nu gaseasca returul de trefla. Nu mai vorbim de posibilitatea ca Est sa aiba Dama in doi. Asa ca porneste cu mic spre Rege si apoi cu mic spre Valet, cedand Dama.
Daca avea mai putina experienta si mai multa inspiratie, juca invers si izbutea. Asa, Vest trebuie sa ghiceasca ceva. Ce culoare neagra sa returneze? Partenerul are sigur o repriza care nu poate fi decat unul dintre asii negri. Ce trebuie Vestul sa aleaga?
Daca nimereste culoarea buna, contractul e cazut. Pentru aceasta, Vest trebuie sa ia in consideratie ce se intampla daca nu nimereste. Daca joaca pica si de fapt Est are Asul la trefla, Sud preia cu valetul, vine in mana pe caro la As, revine pe masa pe Riga de pica pentru a trage inca doua carale, apoi trece iar in mana pe Pica si e biruitor.
Dar daca joaca trefla si de fapt Est are Asul de pica? Atunci declarantul va lua cu