Societatea Prodlacta SA Braşov a înregistrat în 2007 o cifră de afaceri de 53,2 milioane de lei, în creştere cu 16,7% faţă de anul precedent, ca urmare a reorientării firmei către produsele lactate proaspete, a creşterii vânzărilor de lapte UHT, dar şi în urma participării la programul „Cornul şi Laptele”.
Profitul net al companiei braşovene a fost în 2007 de 380.866 de lei, în creştere cu 21% faţă de anul anterior, se arată în raportul financiar al firmei. Cea mai importantă pondere în cifra de afaceri o au produsele lactate proaspete (circa 50%), urmate de brânzeturi (16,8%). Faţă de anul trecut, ponderea celor două produse a scăzut, în timp ce laptele UHT a înregistrat o creştere pronunţată, ajungând la aproape 8%, faţă de doar 0,14% anul precedent. Vânzările prin intermediul marilor lanţuri de retail, care au cea mai importantă pondere în cifra de afaceri a Prodlacta, au crescut cu circa 15% anul trecut, la 29,5 milioane de lei.
Cifra de afaceri rezultată din comercializarea produselor prin magazinele tradiţionale a scăzut cu un procent similar, de 15,7%, la 10,7 milioane de lei, din cauza închiderii unor unităţi de acest fel, ca urmare a extinderii marilor lanţuri de retail. În aceste condiţii, expansiunea reţelelor de magazine internaţionale, combinată cu modificarea obiceiurilor de consum ale populaţiei, prin orientarea acestora către marile magazine ca loc de efectuare a cumpărăturilor, a determinat o creştere a cifrei de afaceri pe acest canal de vânzare cu 14,6%, la 29,5 milioane de lei, atât ca urmare a deschiderii de noi locaţii, cât şi datorită politicilor de discount, bonusuri şi bugete de promovare, în creştere an de an, impuse de aceste magazine. Totuşi, cifra de afaceri realizată anul trecut de Prodlacta reprezintă 77% din nivelul programat, printre cauze fiind nerealizarea vânzărilor prognozate pentru îngheţată.
Compania braşoveană