Există o varietate de oameni (critici de film, public, indivizi care lucrează în branşă) care observă lipsurile cu care se confruntă mica industrie de film din România, care deplîng ori de cîte ori au ocazia aceste lipsuri şi care se simt, probabil, împliniţi pentru că au semnalat ceea ce nu merge cum trebuie. Dar există şi cîţiva oameni care nu se opresc aici şi care, cu bunăvoinţă şi drag de film, încearcă să fisureze blocul de inactivitate din sectorul care doare cel mai rău în cinematografia românească: scenaristica. Scenariştii profesionişti şi cunoscuţi din România pot fi număraţi pe degetele de la o singură mînă, aşa că pretenţiile pentru o cinematografie serioasă ar trebui să se mai calmeze. Pentru a regla o parte a problemei, două asociaţii, EuRo Cinema şi Romanian Film Sector, au pus la cale un atelier de scenaristică, un eveniment care are loc sîmbăta, timp de trei săptămîni, sub denumirea de Introducere în scenaristică, cu sprijinul Hotel Residence, care a oferit o sală pentru desfăşurarea acestui eveniment. Atelierul intenţionează să ofere un punct de plecare celor care cred că sînt interesaţi să scrie scenarii. Spun „care cred că sînt interesaţi“, tocmai pentru că acest atelier va descoperi poate cîteva talente, dar, mai important, va fi pentru participanţi o bună ocazie să se confrunte cu alte minţi gînditoare în imagini, dar mai ales cu propriile abilităţi de a crea o poveste într-un mod organizat. Cel care conduce atelierele este Tudor Voican, unul dintre puţinii scenarişti profesionişti români, cunoscut pentru scenariile filmelor California Dreamin’ (nesfîrşit), Marilena de la P7 (în regia regretatului Cristian Nemescu), în prezent doctorand la UNATC, după ce a urmat o specializare în scenaristică la York University din Canada. Altfel spus, o „voce“ autorizată să dea lecţii. Din aproape 50 de doritori să participe la atelier, organizatorii