Tezele cu subiect unic au fost pentru mulţi elevi o adevărată "nebunie", iar pentru unii dintre ei calvarul a început abia atunci când au depus contestaţie.
Tezele cu subiect unic au fost pentru mulţi elevi o adevărată "nebunie", iar pentru unii dintre ei calvarul a început abia atunci când au depus contestaţie.
Alexandra R. este clasa a VIII-a. Are note numai de 10, a participat chiar şi la olimpiade. La teza cu subiect unic la limba română a luat 8,90. A considerat că nota a fost prea mică, aşa că a depus contestaţie. În urma contestaţiei, nota finală a fost... 6,90. Ce se poate face în asemenea cazuri? Nimic. Pentru că nota obţinută în urma contestaţiei este "sfântă", chiar dacă comisia de reevaluare se poate să se fi înşelat. "Elevul care depune contestaţie îşi asumă un risc. El nu trebuie să excludă posibilitatea ca nota pe care o obţine să fie mai mică", ne-a declarat Mihaela Suciu, consilier al ministrului Educaţiei. Reprezentanţii Inspectoratului dau din umeri şi spun: "Tot ce putem face este să-i sancţionăm pe acei profesori care au greşit. Acolo unde este diferenţă între cele două note de peste 1,5 puncte, vom înfiinţa o comisie de reevaluare", ne-a declarat Marian Banu, inspector pe probleme de imagine din cadrul Inspectoratului Şcolar Bucureşti.
GREŞEALÅ. Ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei (foto), a recunoscut că metodologia este greşită. Adomniţei a declarat că erorile de metodologie care s-au constatat până acum vor fi luate în considerare în toamna acestui an, dar că admiterea la liceu se va face tot pe baza notelor obţinute la tezele cu subiect unic. "Problema la tezele cu subiect unic au fost legate de faptul că metodologia aplicată a fost aceea a unui examen naţional, iar teza este doar o evaluare, nu este un examen naţional", a precizat Adomniţei.
Totalul contestaţiilor