Grupul german Max Boegl, unul dintre principalii constructori de lucrari de infrastructura din tara, si-a revizuit in scadere previziunile privind cifra de afaceri pe piata romaneasca de la 100 mil. euro la 75 mil. euro din cauza problemelor de finantare pe care grupul le-a intalnit la proiectul de reabilitare a DN17 (Cluj-Bistrita) si la proiectul de constructie a noului stadion Lia Manoliu.
"Dupa primul semestru ne-am revizuit in scadere cu 25% tinta de afaceri pentru anul acesta din cauza unor intarzieri de plata la lucrarile pe care le avem in derulare. Totusi vom fi in continuare in crestere fata de 2008, cand am realizat afaceri de 50 de milioane de euro", spune Romeo Botocan, directorul executiv al Max Boegl Romania.
Milioane de euro blocate
Germanii au de recuperat de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) 8 mil. euro pentru lucrarile executate la proiectul de reabilitare a DN 17 (Cluj-Bistrita).
"Lucrarile la proiectele cu finantare de la BEI au decontarea greoaie si am fost nevoiti sa contractam un credit bancar de 5 milioane de euro si am adus capital de lucru propriu de 3 milioane de euro. Lucrarea este aproape finalizata, dar in prezent este blocata pentru ca nu am primit banii de la CNADNR", afirma Botocan.
Compania se confrunta si cu un ritm greoi de plata pentru lucrarile de realizare a noului stadion Lia Manoliu, proiect construit in parteneriat cu compania italiana Astaldi. Primaria Capitalei a alocat pentru anul acesta 10 mil. euro din totalul de 52 mil. euro, urmand ca restul sumei sa fie acordat de Guvern.
"Am cheltuit banii de la primarie inca din luna februarie, iar platile s-au facut foarte rapid. Asteptam banii pentru lucrarile derulate in perioada martie-august, bani care vor fi alocati de catre Guvern", sustine Botocan.
Noul stadion Lia Manoliu, care va gazdui finala Europa