Practicarea unor tarife foarte accesibile, primirea turiştilor în condiţii bune şi oferirea unor servicii de excepţie, personalul bunăvoitor, curăţenia şi o bucătărie variată ar putea constitui ingredientele care să asigure succesul hotelierilor români de pe litoral, în timpul minivacanţei de 1 mai.
Anul acesta, hotelierii de pe litoralul românesc pot profita de contopirea minivacanţei de 1 mai cu cea pascală, fapt care permite crearea de sejururi de 5 nopţi. Dacă şi vremea va ţine cu aceştia, structurile de cazare ar putea fi pline în acest an, consideră reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS). Totuşi, patronii de pe litoral nu ar trebui să procedeze ca în anii precedenţi, când au dorit să facă profit peste noapte şi au practicat tarife care i-au alungat pe turişti peste graniţă, la bulgari.
“Prima condiţie este practicarea unor tarife foarte accesibile, după modelul bulgăresc, unde aceste sărbători implică un cost per noapte simţitor mai mic pentru turişti decât în perioada de extrasezon. În niciun caz, profitul nu trebuie urmărit peste noapte, ci pe pachet de minim 3 nopţi", se arată într-un comunicat remis de FPTS.
Totuşi, dacă aplică un tarif foarte mic pentru serviciile oferite, hotelierii nu au dreptul să se folosească de acest aspect ca scuză pentru serviciile proaste oferite, susţin reprezentanţii FPTS. Astfel, dacă nu îşi vor primi clienţii în condiţii foarte bune şi nu le vor oferi servicii de excepţie, operatori de turism îşi pot lua adio de la profit şi în anii următori, deoarece clienţii nemulţumiţi vor face publicitate negativă hotelului sau pensiunii la care au fost cazaţi.
Un recepţioner sau un chelner care îşi întâmpină clienţii cu zambetul pe buze, într-un hotel curat, reprezintă un atu pentru patronii aflaţi în căutare de profit. Iar dacă aceştia vor oferi pachete all-in