Inspectoratul Teritorial de Muncă Braşov încearcă o abordare mai apropiată a relaţiei cu angajatorii. Înainte de a începe o ploaie de acţiuni de control, inspectorii au stat de vorbă cu reprezentanţii companiilor, pentru a găsi soluţii la problemele lor. Angajatorii se plâng în special de transferul datelor
Angajatorii şi inspectorii de muncă au participat ieri la o masă rotundă organizată la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Braşov. Într-un cadru degajat, angajatorii şi-au spus oful, iar inspectorii au încercat să le găsească o rezolvare. Cea mai arzătoare problemă cu care se confruntă multe firme este transmiterea digitală a datelor, prin programul REVISAL, către Inspecţia Muncii. „Avem dificultăţi în accesarea conturilor pe bază de parolă, dar şi în transferul datelor. Din păcate nu există nicio soluţie, cel puţin nu la nivel local. În schimb, relaţia cu «Camera de Muncă» este foarte bună”, a declarat Bianca Butnariu, şef serviciu Resurse Umane la o companie braşoveană.
Din punct de vedere al comunicării, „Ziua Porţilor Deschise la Inspectoratul de Muncă” a fost un succes. „Având în vedere multitudinea de probleme care există între angajator, angajaţi, sindicate şi instituţia noastră, ne-am gândit ca pentru prima dată să organizăm Ziua Porţilor Deschise. Analizăm diverse probleme care pot fi îmbunătăţite în relaţie cu aceşti factori de decizie”, ne-a declarat Bogdan Roman, directorul coordonator al ITM. Nu este singurul mod de apropiere faţă de nevoile publicului. Prefectura a pus la dispoziţia Inspectoratului un set de chestionare privind calitatea relaţiei cu publicul.
Controale din abundenţă
Inspectorii ITM realizează nu mai puţin de 14 controale la agenţii economici, şi asta numai pe linie de Sănătate şi Securitate în Muncă. În acest moment se desfăşoară controlul asupra consultării lucrătorilor desemnaţi să asi