Acum citeva zile s-a anuntat lansarea Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO) si a avut si o prima iesire pe TV.
Cum cred ca Internetul are nevoie de astfel de initiative de auto-reglementare si asociatii profesionale, iar comertul electronic nu mai este in stadiul de bebelus - o astfel de activitate ar trebui sa fie considerata drept normala. Mai ales daca citesti lista membrilor, extrem de onoranta prin marimea magazinelor, dar si pentru ca unii dintre ei sunt, de fapt, concurenti pe aceiasi piata.
Este nevoie insa de mai mult decit un anunt public, iar greul abia acum incepe intr-un domeniul unde doar Gala Premiilor E-commerce (anul asta organizata pe 2 Septembrie - peste 100 de magazine inscrise) incearca de 5 ani sa stabileasca niste principii de buna practica in domeniu.
Codul de bune practici propus de ARMO este un pas util, dar care trebuie sa dovedeasca in timp, la fel ca si propunerea de marca de incredere. Alte initiative similare din Romania (vezi de ex. cea lansata anul trecut de IAB Romania) n-au reusit inca sa depaseasaca faza planificarii.
O prima privire asupra codului propus de ARMO indica citeva principii de bun simt pentru orice magazin online. Din momentul propunerii unui astfel de cod, o asociatie profesionala trebuie sa fie atenta atit la obligatiile legale (vezi Art 18, Legea Comertului electronic), dar si la modul in care poate fi efectiv implementat (sectiunea de conformitate pare un crochiu).
Eu am fost insa putin suprins de lipsa a (cel putin) 2 elemente care mi se pare importante:
1. Trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate. In ultima vreme primesc tot mai multe spam-uri de la magazine online (de obicei noi) care inteleg ca asta e o buna metoda de promovare.
2. Protectia datelor cu caracter personal. Este un subiect pe care magazinele online romanesti par a-l ign