Două programe ale Comisiei Europene încearcă să convingă companiile romåneşti să investească în Japonia şi Coreea de Sud. Ce şanse au firmele autohtone pe două dintre cele mai competitive pieţe din lume? Ultima iniţiativă promovată în mediul de afaceri romånesc este programul EU Gateway. „Vom ajuta firmele să îşi creeze o strategie, le vom oferi informaţii despre aceste pieţe, despre posibilii parteneri, produsele preferate de clienţii de acolo, condiţi
Două programe ale Comisiei Europene încearcă să convingă companiile romåneşti să investească în Japonia şi Coreea de Sud. Ce şanse au firmele autohtone pe două dintre cele mai competitive pieţe din lume?
Ultima iniţiativă promovată în mediul de afaceri romånesc este programul EU Gateway. „Vom ajuta firmele să îşi creeze o strategie, le vom oferi informaţii despre aceste pieţe, despre posibilii parteneri, produsele preferate de clienţii de acolo, condiţiile de intrare şi reglementări“, spune Roxana Iosif, business analyst în cadrul Deloitte, compania care va implementa acest program în statele membre UE. Pentru a fi acceptate, firmele amatoare trebuie să activeze într-unul dintre următoarele domenii: construcţii, sănătate şi tehnologii medicale, tehnologii de mediu şi energie, tehnologia informaţiei şi telecomunicaţii, design vestimentar şi design interior.
În Romånia, însă, nu există nicio companie specializată în ultimele două sectoare. Apoi, spune Roxana Iosif, „pentru mine a reprezentat o surpriză includerea unor domenii precum cele tehnologice şi construcţiile“, făcånd astfel referire la gradul ridicat de dezvoltare pe care îl cunosc aceste două sectoare în statele asiatice. „Însă, continuă ea, conform studiilor efectuate de Comisia Europeană, Coreea şi Japonia consideră inovatoare produsele europene din aceste domenii, mai ales în ceea ce priveşte materialele de construcţii, în Europa existå