Institutul Naţional de Statistică (INS) a realizat recent inventarul drumurilor din România, iar rezultatele arată “adevărata stare” a reţelei de transport rutier: mai mult de jumătate din drumurile modernizate sau cu îmbrăcăminţi rutiere au durata de viaţă depăşită.
Drumurile publice totalizau, la finele anului trecut, 84.185 de kilometri, mai mult cu 447 de kilometri decât la finalul anului 2011, potrivit datelor publicate, vineri, de IN). Din totalul drumurilor publice, 16.887 km (20,1%) sunt drumuri naţionale, 35.380 km (42,0%) - drumuri judeţene şi 31.918 km (37,9%) - drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura reţelei de drumuri publice s-au înregistrat: 27.665 km (32,8%) drumuri modernizate (în proporţie de 89,4% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 22.208 km (26,4%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 34.312 km (40,8%) drumuri pietruite şi de pământ.
În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 46,5% din lungimea drumurilor modernizate şi 52% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită, informează INS.
Capital.ro a vrut să vadă care sunt judeţele României cu cele mai bune versus cele mai proaste drumuri. Conform unui raport realizat de Curtea de Conturi şi publicat la începutul acestui an, la finele anului 2011, erau 16.356,8 kilometri de drumuri naţionale, din care 94,3%, adică 15.419 kilometri se aflau în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), iar restul în administrarea consiliilor municipale şi orăşeneşti.
“La data de 31.12.2011, marea majoritate a DN modernizate şi a celor cu îmbrăcăminte bituminoasă uşoară, care împreună reprezentau cca. 98,2 % din reţeaua naţională de drumuri naţionale, avea durată depăşită”, se a