Nu este o nouatate ca multe din ofertele de apartamente scoase la vanzare ajung in portofoliile mai multor agentii imobiliare. Care sunt insa diferentele de pret de la agentie la agentie?
Va prezentam mai jos cateva exemple de oferte "clonate" si diferentele de pret dintre ele, dar si cateva date statistice legate de ponderea ofertelor "dublate" pe piata.
Una din ofertele dublate, cel putin dupa cum reiese din cele doua fotografii, este pentru o garsoniera din zona Calea Calarasilor din Capitala. Locuinta este scoasa la vanzare la diferenta de cateva zile de doua companii diferite. Una scoate la vanzare garsoniera pentru 12.000 euro, iar cealalta pentru 14.000 euro.
Ofertele "duble", circa 30% din total
Oficialii Imobiliare.ro, cel mai mare portal imobiliar din Romania, spun ca situatia ofertelor „duble” este determinat de faptul ca pe piata locala nu se lucreaza cu contracte de reprezentare, decat foarte rar. Cum se reflecta aceasta situatia in piata, acelasi anunt apare in baza de date a mai multor agentii. Bineinteles companiile mai fac si selectii, in functie de zonele in care sunt specializati, cerere, potentialul de succes al tranzactiei si asa mai departe.
Spre exemplu, in cazul Coldwell Banker, cea mai mare companie imobiliara din Romania, care promoveaza peste 11.000 de apartamente la nivel de tara, doar 10% din oferta este acoperita de anunturile exclusive ale agentiei, potrivit informatiilor transmise de firma catre Wall-Street.ro.
Cum arata situatia la nivel de piata? Potrivit datelor transmise de imobiliare.ro, in luna ianuarie din ofertele noi aparute in piata, circa 26% au fost oferte „dublate”, restul fiind anunturi unice ( ponderea ofertelor dublate este orientativa. Cifra poate include si oferte postate de aceasi agentie pe mai multe site-uri, dar in acelasi timp nu cuprinde anunturi „du