Ford nu va încerca să se alieze cu vreun constructor auto din Europa, regiune unde compania estimează că va avea pierderi de 600 milioane dolari în acest an, deşi rivalul american General Motors a intrat într-un parteneriat cu grupul francez PSA Peugeot Citroen, pe fondul crizei datoriilor de stat, relatează Mediafax.
Ford va continua "să ajusteze producţia în funcţie de cererea reală" în Europa, strategie care a ajutat compania să rămână profitabilă în alte regiuni, a declarat pentru Reuters directorul general al grupului american, Alan Mulally.
Mullally a adăugat, la debutul Salonului Auto de la Geneva, că Ford caută zone în care ar putea utiliza tehnologie în comun cu alţi constructori.
GM a anunţat săptămâna trecută încheierea unei alianţe cu PSA Peugeot Citroen, al doilea constructror auto din Europa, prin care cele două grupuri vor efectua în comun achiziţiile şi investiţiile în dezvoltarea autovehiculelor.
Ford a înregistrat în trimestrul al patrulea al anului trecut o pierdere de 190 milioane de dolari la nivel de grup. În Europa, compania a avut anul trecut pierderi de 27 milioane de dolari.
Directorul financiar al Ford a declarat săptămâna trecută că grupul ar putea avea în acesst an piereri de 500-600 milioane de dolari în Europa, dacă piaţa auto din regiune se va contracta la 14 milioane de autovehicule după vânzări, reprezentând un declin de 8,5% faţă de 2011.
GM speră că alianţa cu PSA Peugeot va consolida divizia europeană Opel, care merge în pierdere. Conform acordului de alianţă, GM va cumpăra 7% din acţiunile Peugeot.
Cele două grupuri au arătat că nu vor efectua concedieri în Europa şi nu vor închide fabrici, anunţ întâmpinat cu scepticism de mulţi analişti, care pun sub semnul întrebării economiile ţintite de companii prin încheierea alianţei.
Ford are deja un parteneriat restrâns cu Peugeot în domeniul