Într-un moment de scădere a interesului general faţă de proiectul european, multe voci de pe Bătrânul Continent susţin că a venit timpul unei schimbări strategice a politicii dictate de Bruxelles. Ar fi de prisos să reluăm o discuţie ce îşi face loc din ce în ce mai des în dezbaterile europenilor, fie ele şi informale: criza identitară a Uniunii Europene, intensificată de tensiunile economico-sociale.
Cu toate acestea, recent, Comisia Europeană a decis că va „deconecta de la aparate“ unul dintre cele mai de succes proiecte de informare publică pe care le-a demarat de-a lungul timpului.
„În 20 decembrie, Presseuropar trebui să se oprească. Contractul nostru cu Comisia Europeană, care ne finanţează, se termină în acel moment, iar Direcţia Generală de Comunicaţii, care depinde de vicepreşedinta Comisiei, Viviane Reding, ne-a dat de înţeles că nu intenţionează continuarea proiectului. Invocă raţiuni bugetare“, informează portalul european Presseurop.
Cu mai puţin de jumătate de an înaintea alegerilor europarlamentare- ale căror perspective deosebit de sumbre (prin estimările privind prezenţa la vot şi anunţatul val de eurosceptici ce va invada Bruxelles-ul)- proiectul care reda cel mai fidel idealul european al diversităţii în domeniul comunicării va fi redus la tăcere...În acelaşi timp în care preşedintele Barroso îndeamnă iubitorii Europei să se ridice împotriva ameninţării euro-sceptice, de factură extremistă.
Paradoxal? Poate că da, singura certitudine fiind: o altă minge aruncată în terenul „adversarului“. Altfel spus, Comisia Europeană cere eurofililor să apere idealurile nobile exprimate de întemeietorii UE, reducându-le opţiunile prin care pot face acest lucru.
Desigur, Presseurop poate fi considerată o platformă de informate de nişă – nu susţine nimeni că cei 500 milioane de locuitori ai Europei sunt fideli consumatori ai conţinutu