Internet bankingul stabileşte legătura dintre client şi bancă chiar din faţa calculatorului. Pe lângă faptul că este scutit de drumul la instituţia de credit, utilizatorul de internet banking plăteşte comisioane considerabil mai mici decât la ghişeu. Lipsa de timp, dar şi cozile interminabile de la ghişeu îl determină, de multe ori, pe client să amâne drumul până la bancă. Tocmai pentru a elimina astfel de inconveniente, băncile au început să introducă încă de acum cinci ani serviciul de internet banking şi în ţara noastră. Astfel, se asigură legătura dintre client şi instituţia de credit prin intermediul unui calculator conectat la internet.
Dacă iniţial doar câteva bănci ofereau internet bankingul şi în stare incipientă, treptat, serviciul a fost perfecţionat, iar astăzi se găseşte în oferta a aproximativ 30 de bănci.
Prin internet banking, clientul poate vizualiza istoricul plăţilor, extrasele de cont sau informaţii privind starea conturilor curente. În plus, acesta poate efectua plăţi ale facturilor la utilităţi, îşi poate achita rata la credit sau efectua transferuri în diverse conturi. O parte dintre instituţiile bancare, cum ar fi Alpha Bank, ING Bank sau Raiffeisen Bank, permit şi schimbul valutar sau plăţile în valută.
Costuri mai mici cu 50% decât la ghişeu
Pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, băncile au redus sau chiar eliminat taxele de utilizare a internet bankingului. De exemplu, serviciul Alpha Click de la Alpha Bank este gratuit, nu se plăteşte abonament şi nici taxă de conectare. La BRD şi ING Bank nu se percepe taxă de activare, ci doar un comision lunar de utilizare de un euro, respectiv trei lei.
CEC Bank oferă serviciul gratuit, dar percepe o garanţie de 50 lei pentru dispozitivul de acces şi autorizare în aplicaţie. În plus, comisioanele percepute de bănci la tranzacţiile