Artiştii Teatrului Naţional de Operetă şi ai Centrului Naţional al Dansului au aflat cu doar câteva zile înaintea Anului Nou că vor rămâne în stradă pentru că în curând vor fi demarate lucrările de consolidare la clădirea Teatrului Naţional Bucureşti. Nu doar directorii instituţiilor afectate sunt luaţi prin surprindere de situaţie, ci însuşi ministrul Culturii.
Notificarea semnată de directorul Teatrului Naţional din Bucureşti, Ion Caramitru, pe 27 decembrie 2010 l-a luat prin surprindere şi pe Farid Fairuz, alter-ego-ul arab al lui Mihai Mihalcea, directorul Centrului Naţional al Dansului. În ţidula pe care a primit-o între Crăciun şi Anul Nou, lucru ce l-a demobilizat pe Farid, care pe contul său de Facebook îi atrăgea atenţia domnului Caramitru că ar fi putut să aştepte să se încheie sărbătorile până să îi evacueze pe dansatori, se spunea că CNDB este „incompatibil" cu noile lucrări de consolidare a clădirii. Lumea artistică şi societatea civilă s-au mobilizat trimiţând sute de mesaje de susţinere pentru CNDB: „Activitatea artistică a dansatorilor şi coregrafilor este serios perturbată, iar proiectele internaţionale în derulare sunt puse în pericol", atrage atenţia de pildă, într-o scrisoare deschisă adresată Ministerului Culturii, dansatorul Cosmin Manolescu.
Caramitru: „Se anunţă sezon de cutremure"
„Nu înţeleg de ce este domnul Mihalcea atât de surprins", a declarat Ion Caramitru pentru România Liberă. „Se ştie încă din 2008 de acest proiect pentru care statul a contractat cu multă vreme în urmă un împrumut de 250 milioane de euro, dintre care 36 sunt pentru Teatrul Naţional. Lucrarea este ireversibilă. Toate instituţiile ştiau că trebuie să plece: şi Centrul Dansului, şi Muzeul Naţional de Artă Contemporană, şi Opereta, şi Lăptăria lui Enache şi cele două galerii de artă de la parter, Dominus şi cea a UAP. Consolidarea este vitală pentru c