Valoarea medie a unei masini achizitionate in sistem de leasing operational s-a redus de la 12.000 la 10.000 de euro, spune Adrian Petcu, directorul general al UniCredit Fleet Management, compania de specialitate a grupului UniCredit.
Presiunea reducerii costurilor a determinat cele mai multe companii sa achizitioneze masini tot mai ieftine prin leasing operational: daca la inceputul lui 2009 pretul mediu al unei masini era de 11.000-12.000 de euro, in prezent acesta a scazut la 9.000-10.000 de euro.
Leasingul operational reprezinta o alternativa la cel financiar, clientul platind o rata lunara care cuprinde si toate costurile legate de intretinerea si asigurarea flotei de automobile, astfel incat aceasta cheltuiala devine mai usor bugetabila. De asemenea, nu se plateste avans, ca in cazul leasingului financiar. La sfarsitul contractului de leasing operational, care de obicei este incheiat pe perioade de 3-5 ani, masinile raman in proprietatea finantatorului, in timp ce la leasing financiar masinile raman ale clientilor. "Majoritatea clientilor s-au mutat in zona brandurilor de mass market, in special pe Dacia, unde a fost o crestere evidenta. Problema este ca in 2010 nu s-au mai regasit discounturile masive din 2009, de 20-25%, deoarece dealerii si-au epuizat stocurile", spune Adrian Petcu, directorul general al UniCredit Fleet Management, compania locala de leasing operational a grupului italian UniCredit.
"Daca inainte de criza clientii cereau comparatii intre Dacia si alte marci ca Volkswagen, Ford sau Opel, acum cer din prima ce este mai ieftin", adauga el.
5% din clienti au cerut inchiderea contractelor
UniCredit Fleet Management administra la sfarsitul primului trimestru o flota formata din 1.100 de autovehicule. Petcu spune ca, de la debutul crizei, a crescut cererea pentru tranzactii de tip sale≤ase back, dar ca multe com