• Vatmanul implicat in groaznicul accident din Fundatie, insotit de doi avocati, a consultat ieri raportul de expertiza privind testele la care a fost supus tramvaiul ucigas • Dupa mai bine de o ora, aparatorii vatmanului Cristian Diaconu au sustinut ca expertii admit faptul ca unul dintre sistemele de franare ale vagonului, respectiv frana electrodinamica, ar fi putut sa nu functioneze corespunzator la un moment dat • Mai mult, ei afirma ca specialistul care a intocmit raportul de expertiza nu ar fi calificat pentru derularea unor asemenea cercetari • Oficialii Regiei Autonome de Transport Public resping, insa, faptul ca sistemele de franare ar fi putut ceda la momentul producerii accidentului, argumentand ca cele 51 de teste de frana efectuate dupa accident au fost corespunzatoare
Una dintre cele trei frane ale tramvaiului ucigas, implicat in groaznicul accident din Fundatie, ar fi putut sa nu functioneze in momentul producerii tragediei. Ipoteza a fost lansata ieri de avocatul Anca Dragoi, dupa ce a consultat raportul de expertiza tehnica intocmit de cel de-al doilea expert, Dionisie Lefter. Avocatii vatmanului Cristian Diaconu, cel care a condus tramvaiul Be8/8 implicat in accident, sustin ca nu au putut sa consulte in amanunt raportul, intrucat este foarte voluminos. Acestia au rasfoit ieri, la sediul Politiei Rutiere, timp de mai bine de o ora, cele 1.500 de pagini ale raportului de expertiza, precum si cele 38 de pagini pe care au fost insirate concluziile. "Intr-un timp atat de scurt nu am avut posibilitatea sa luam cunostinta de toate detaliile din raport. Am putut sa-l foiletam asa, extrem de sumar, pe genunchi. Pot sa spun doar faptul ca, in aparenta, din cate am observat din concluziile finale, la momentul respectiv (cel al producerii accidentului - n.r.), franele tramvaiului si vagonului au functionat la parametrii normali. Insa, tot di