Magazinul stradal Zara, deschis la jumatatea lunii mai de compania Inditex, la parterul centrului comercial Unirea Shopping Center din centrul Capitalei, pune presiune asupra magazinelor de imbracaminte din interiorul unitatii, vanzarile acestora inregistrand scaderi.
„Traficul a scazut peste tot de la inceputul anului din cauza crizei financiare, dar putem pune o ajustare in jos a vanzarilor cu 20% si pe seama venirii Zara la parterul magazinului la inceputul verii. Noi nu suntem atat de afectati, pentru ca ne adresam segmentului masculin, care este slab reprezentat de Zara, dar mai multi retaileri care comercializeaza produse de dama se plang de scaderi", a declarat pentru ZF Nicolae Toader Cluda, unul dintre actionarii Romanian Distribution Group, care detine brandul Cavaliere, unul dintre principalii jucatori pe piata de vestimentatie masculina din Romania.
Conducerea Unirea Shopping Center nu a dat nicio declaratie pe marginea acestui subiect pana la inchiderea editiei, iar Lucian Dorobantu, directorul general al Zara Romania, a afirmat: „pana acum nu am avut niciun contact direct cu ceilalti retaileri din Unirea, iar cu conducerea centrului comercial nu s-a discutat pana acum despre efectele intrarii Zara la parterul magazinului".
Trafic in scadere
Tot o scadere de 20% a observat si magazinul de imbracaminte pentru femei Flo & Jo. Reprezentantii acestuia spun ca diminuarea consumului se resimte mai ales vara, in perioada concediilor, dar ca anul acesta deschiderea Zara a avut un impact mare in afacerile celorlalti retaileri.
Conducerea centrului comercial afirma in mai ca Unirea are un trafic zilnic de circa 40.000 de vizitatori, dar in ultimele luni multi dintre cei care vin la cumparaturi sunt atrasi de sigla Zara, plasata la intrarea in magazinul de imbracaminte care se intinde pe o suprafata de peste 5.000 mp, in lateral