Angajatorii folosesc tot mai mult motoarele de căutare pentru a descoperi profilele pe care candidadaţii le au pe diverse site-uri de socializare, informaţii care pot duce la respingerea acestora, cum se întâmplă în cazul a 35% dintre angajatori, scrie profesorul de psihologie organizaţională Cary Cooper, pentru "The Guardian".
Ce caută angajatorii pe profilul online? "Dovezi de implicare în activităţile comunităţii, înscrierea pe reţelele profesionale, precum LinkedIn şi orice demonstrează abilităţile de comunicare", spune unul dintre recrutorii britanici.
"Materialele scrise trebuie să nu conţină greşeli. Cu atât mai bine este dacă sunt dovezi despre munca în echipă sau despre implicarea într-un proiect deosebit."
"Ceea ce poate să fie la prima vedere o fotografie amuzantă din facultate te poate costa slujba sau un interviu, fără ca tu să ştii. Dovezi despre atitudinea negativă, evidenţiată prin faptul că te plângi sau te lauzi prea mult te pot elimina, la fel ca şi cele care arată că ai opinii extreme sau eşti intolerant. A-i vorbi de rău pe alţii, în special pe angajatori, înseamnă eliminarea. La fel şi încercările exegerate de a te promova."
Peste 75% dintre angajatori caută profilul online al celor care urmează să fie intervievaţi, iar 35% dintre aceştia spun că informaţiile astfel găsite i-au eliminat pe candidaţi.
Angajatorii folosesc tot mai mult motoarele de căutare pentru a descoperi profilele pe care candidadaţii le au pe diverse site-uri de socializare, informaţii care pot duce la respingerea acestora, cum se întâmplă în cazul a 35% dintre angajatori, scrie profesorul de psihologie organizaţională Cary Cooper, pentru "The Guardian".
Ce caută angajatorii pe profilul online? "Dovezi de implicare în activităţile comunităţii, înscrierea pe reţelele profesionale, precum LinkedIn şi orice demonstrează abilităţile de comunicar