Aproape toti dintre cei care nu achizitioneaza produse sau servicii online apreciaza ca plata pe Internet se realizeaza exclusiv cu cardul, multi dintre ei considerand ca online-ul este „vestul salbatic” si la magazinele fizice afli mai multe informatii. Vezi ce mituri mai sunt despre comertul online precum si alte informatii despre piata.
Marius Ghenea, presedinte al FiT Distribution, companie ce detine magazine precum PCFun.ro sau PCGarage.ro, subliniaza ca unul dintre miturile despre comertul online este faptul ca produsele odata cumparate, nu mai pot fi returnate daca acestea nu corespund asteptarilor. „Foarte multi nu cunosc faptul ca pe online clientii au posibilitatea de a returna produsele in termen de 10 zile de la achizitie, fara a oferi explicatii. Ei pot primi banii inapoi sau sa ceara un alt produs”, spune Ghenea.
Rata de retur in SUA este de circa 15%, in timp ce in Romania aceasta difera, in functie de produse. Astfel, in cazul celor ce vin „la cutie”- electronice, electrocasnice, IT, rata de retur este de sub 1%, in timp ce pe segmentul de fashion, o piata inca incipienta, rata de retur este de 5-7%, conform lui Ghenea.
90% dintre cei ce nu cumpara online considera ca plata online trebuie facuta numai cu cardul. „De fapt, exista o multime de modalitati de plata dupa achizitia online – ramburs, de la sediul magazinului, prin transfer bancar, prin SMS, etc”.
Un alt mit pe care seful FiT Distribution il desfiinteaza este acela conform caruia exista senzatia ca la magazin vei primi tot felul de sfaturi si informatii utile, de la specialisti. „Cred ca suntem cu totii de acord ca prea rar se intampla asta. Daca intrebi pe cineva care este diferenta dintre un televizor Panasonic si unul Sony, o sa ti se raspunda ca pretul”.
Ghenea considera ca piata de online poate evolua rapid in urmatorii trei ani, urmand sa atinga valoare