Comisarii gălăţeni care au efectuat controale în magazinele care anunţă „promoţii” au constatat ceea ce nu mai este un secret pentru cumpărătorii avizaţi: în România reducerile de preţ sunt doar o farsă pentru creşterea vânzărilor şi a profitului.
Comisarii CJPC Galaţi au controlat 14 magazine din judeţul Galaţi, magazine care anunţă mari reduceri de preţuri în cadrul unor aşa numite vânzări pentru „lichidarea stocurilor”.
Comisarii au verificat respectarea prevederilor legale care reglementează acest tip de vânzare şi, câtuşi de puţin surprinzător, au descoperit ca, în unele cazuri, „afară era vopsit gardul şi, înăuntru, lepardul”.
Astfel, inspectorii CJPC au constatat numeroase deficienţe printre care lipsa afişării informaţiilor cu privire la durata vânzărilor promoţionale şi a practicării respectivelor reduceri doar în limita stocului disponibil.
O altă neregulă sancţionată de comisarii CJPC a fost cea care constă în afişarea unui procent de reducere fără a se menţiona categoria de produse la care se aplică.
De asemenea au fost găsite produse cu trei reduceri succesive fără noul preţ să poată fi comparat de client cu cel de referinţă şi, implicit, să se poată verifica procentul de reducere, aşa cum impune legea.
Un alt „truc” ilegal la care s-a constatat ca recurg comercianţii este acela al afişării unui „preţ vechi”, mai mare decât cel cu care era vândut produsul înainte de „promoţie”. Conform legii, reducerea de preţ trebuie aplicată preţului cu care aceeaşi unitate comercială a avândut produsul în ultimele 30 de zile.
Au fost constatate şi situaţii mai scandaloase, în care vânzătoarele le spuneau clienţilor că mărfurile sunt la preţ promoţional, dar, întrebate cât este rabatul, n-au putut oferi răspunsuri. Ba chiar şi situaţii în care nu era afişat nici preţul vechi şi nici cel nou.
Ca urmare a neregulilor consta