La mai bine de o săptămână după tragedia în urma căreia o studentă japoneză şi-a pierdut viaţa după ce a fost acostată în incinta aeroportului Henri Coandă (Otopeni) pentru a fi dusă la un taxi, nimic vizibil nu s-a schimbat în sistemul de protecţie şi informare a pasagerilor care ajung pe cel mai mare aeroport din ţară.
Aceleaşi indicatoare de semnalizare plasate în locuri greu vizibile îi direcţionează pe pasageri.
"Nu vine aici autobuzul? Că nu vreau să iau taxiul, ultima oară m-am păcălit şi am dat o grămadă de bani. Dar de unde pot lua autobuzul? Nu am văzut niciun indicator cu spre autobuz sau pe cineva care să mă direcţioneze", spune Răzvan, un tânăr din Iaşi ajuns pe aeroportul Otopeni cu o cursă din Spania, pe care ZF l-a găsit dezorientat în staţia de taxiuri din faţa aeroportului.
În timp ce pe aeroport continuă să ajungă pasageri la primul contact cu aeroportul, dezorientaţi în faţa unei semnalizări precare a posibilităţilor de transfer şi vulnerabili în faţa celor care îi pot acosta cu oferte la taxi, în aeroport nu se vede nicio schimbare pentru protecţia şi orientarea pasagerului.
Doi angajaţi ai Poliţiei, care se ocupă de paza în aeroport, spun că nu le-au fost comunicate măsuri suplimentare pentru creşterea securităţii după incidentul cu japoneza. În acelaşi timp, unii taximetrişti autorizaţi, care aşteaptă în faţa aeroportului, vorbesc în continuare de prezenţa "piraţilor" şi "combinatorilor" care acostează clienţii în aeroport pentru a negocia tariful cursei de transfer de la aeroportul Otopeni. Oficialii Poliţiei Române nu au răspuns la solicitarea transmisă de ZF vineri prin e-mail cu privire la măsurile pe care le-au luat pentru siguranţa pasagerilor care riscă să fie acostaţi de taximetrişti.
"Piraţii sunt tot aici seara. Poliţia nu face nimic. După scandalul de la începutul anului (când taximetriştii autoriza