Aeromodelişti din mai multe oraşe s-au întâlnit, la Braşov, în acest week-end, pentru a-şi lansa pe aripile vântului construcţiile la care muncesc ore întregi. O pasiune dezvoltată în ani de zile, dar care le scoate ceva bani din buzunar.
Aşteaptă momentul potrivit şi îl lansează. Dacă s-au orientat bine şi aeromodelul a prins un curent potrivit, poate străbate o distanţă destul de lungă. Zboară cel puţin două minute şi cel mult 5 minute. Nu are mai mult de 300 de grame. Vorbim despre un aeromodel. Zeci de astfel de aparate şi-au luat zborul, în acest week-end din mâinile pasionaţilor din Braşov, Galaţi, Piteşti, Cluj şi Ploieşti, reuniţi la Sânpetru, în acest week-end. Asta în cadrul Cupei Aeroclubului României la planoare cu orientare magnetică F1E, la care au participat 23 de concurenţi, şi a Cupei Fundaţiei Aeromodel România, la care au fost 19 concurenţi.
„Aeromodelul are părţi componente la fel ca un avion mare, mai ales că aeromodelul este înaintea avionului mare. Orice avion mare cu care se zboară astăzi a fost la început aeromodel. Are fuselaj, aripă, stabilizatoare pe coadă, orizontal şi vertical. Acest aeromodel are în plus, pentru clasa lui un pilot magnetic, o bară magnetică, care mişcă o parte a direcţiei. Fiecare concurent trebuie să-şi aleagă o direcţie de zbor, care gândeşte că e mai bună. De regulă, pe cea mai lungă direcţie a pantei. Apoi se ţine cont şi de vânt, care este intensitatea şi direcţia vântului”, ne explică prof. dr. Marian Popescu, vicepreşedintele Federaţiei Modelism şi campion în acest sport. Pasiunea o are de 50 de ani, de pe vremea când era copil şi mergea la Palatul Pionierilor din Piteşti, unde un profesor i-a oferit primele informaţii. Ar fi vrut să zboare şi el, dar dragostea pentru zbor s-a împlinit prin aceste aparate.
O pasiune care costă, dacă este practicată la nivel de performanţă. Pentru astfe