Cea mai intensa lupta din lumea auto de lux, dintre Mercedes-Benz si BMW, intra intr-o noua era si va testa apetitul clientilor pentru masinile mici la preturi mari.
De cand BMW a renuntat la brandul Rover, iar Mercedes a scapat de relatia cu brandul american Chrysler, ambele companii s-au concentrat pe vanzarea masinilor premium.
In prezent, presiunea de a limita consumul de combustibil, dar si existenta unui numar mai mic de nise care pot fi exploatate, ambele companii incearca sa-si gaseasca noi oportunitati de crestere, reprezentante si de masinile de dimensiuni reduse, relateaza CNN Money.
Cine iese invingator? Sa analizam:
Vanzari
BMW rupe o bucata serioasa din cota de piata premium. Potrivit IHS Automotive, Mercedes-Benz detine 21,4 la suta din piata, in scadere fata de cele 25% din 2001. In schimb, BMW, care avea tinta de vanzare de doua milioane de masini pe an, pana in 2020, a urcat atat de mult incat a mutat tinta pana in 2016, iar masinile din seria 3 sunt cel mai bine vandute modele de lux din lume.
Avantaj: BMW.
Eficienta operatiunilor
BMW a obtinut una din cele bune rate ale profitabilitatii din lume, in acest domeniu. Astfel, in 2011, rata profitabilitatii (inainte de plata taxelor si dobanzilor) era de 11,8 la suta, in timp ce Mercedes a obtinut doar 9%.
De altfel, Mercedes are cu adevarat o problema de eficienta: plateste mai multi oameni decat BMW, pentru a face mai putine masini decat rivalul sau.
Avantaj: BMW.
Venituri per masina vanduta
Mercedes tinteste oamenii cu bani. Foarte multi bani. Astfel, isi permite sa ceara zeci de mii de dolari pentru o masina. De exemplu, modelele AMG si Black Edition isi aduc venituri de 53.000 de dolari pe unitate vanduta. In schimb, popularitatea seriei 3 de la BMW, o masina