Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) a organizat ieri o campanie de informare a micilor producători, fermieri, crescători de animale cu privire la comercializarea produselor de origine animală.
Începând cu 1 ianuarie 2009 a intrat în vigoare Ordinul 111, care reglementează vânzarea produselor de origine animală. Acesta prevede înregistrarea la Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea "Documentului de înregistrare sanitar-veterinară". Micii producători trebuie să depună la DSVSA o cerere-tip şi să achite o taxă în valoare de 10 RON pentru produsele primare (lapte crud, ouă, miere, peşte) şi 300 RON pentru produsele procesate (brânzeturi, smântână, produse din carne).
DOCUMENTE NECESARE
Inspectorii sanitar-veterinari prezenţi duminică în Piaţa Obor la campania de informare le-au adus la cunoştinţă comercianţilor care sunt documentele pe care trebuie să le prezinte la DSVSA pentru a obţine certificatul. Cu toate că ordinul a intrat în vigoare deja, majoritatea vânzătorilor nu ştiau exact ce au de făcut. Obligaţia de informare a revenit direcţiilor sanitar-veterinare judeţene, dar şi consiliilor judeţene şi prefecturilor către care au fost trimise de la ANSVSA note de serviciu în acest sens. Pentru a putea vinde în continuare, micii producători trebuie să aibă asupra lor documentul de înregistrare sanitar-veterinară eliberat de DSVSA din judeţul de origine, actele de identitate ale producătorilor sau ale membrilor familiilor acestora (în cazul în care ei sunt cei care vând), documente din care să rezulte starea de sănătate a celor care comercializează produsele, dar şi documente privind sănătatea animalelor, completate şi vizate de medicul veterinar de liberă practică, şi certificatul de producător, elibera