Începând de azi, permisele de conducere şi certificatele de înmatriculare vor putea fi livrate direct la domiciliul titularului, prin curierat rapid. Măsura este una asumată de către Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, pentru a asigura un serviciu public de calitate. Subcomisarul Florin Sironka, sef SRPCIV Maramures, a declarat că fiecare cetăţean sau persoană juridică ce se prezintă la ghişee pentru obţinerea unui permis de conducere, preschimbarea unui permis de conducerea sau eliberarea certificatului de înmatriculare trebuie să ştie că în termen de 15 zile de la data dovezii înlocuitoare va primi la domiciliu documentul în original.
Prin punerea în practică a acestui sistem, orice cetăţean, indiferent de unde are domiciliu (sat, comună, oraş, municipiu sau reşedinţă de judeţ) nu mai depinde de programul de lucru al ghişeelor de eliberare a documentelor şi nu va mai fi nevoit să se deplaseze la sediul serviciului public comunitar, decât pentru depunerea dosarelor de programare la examinare, preschimbare permis de conducere şi eliberare certificat de înmatriculare.
După termenul de 15 zile, documentele se pot ridica de la sediul serviciului public comunitar. Dacă documentul nu se afla la sediul serviciului public comunitar, cetăţenilor li se va elibera un alt document, fără să achite contravaloarea acestuia.
Serviciile de curierat rapid pentru livrarea permisului de conducere şi a certificatului de înmatriculare vor fi efectuate de catre Compania Naţională Poştă Română. Aplicarea măsurii de livrare a documentelor prin servicii de curierat la domiciliul titularului vine ca urmarea a aplicării de către ţara noastră a directivelor comunitare europene.