Mini Paceman, crossover coupe cu 4 locuri aflat la prima generatie, este varianta mai scurta si mai chic a modelului Countryman. Noile creatii Mini ies din tiparul marcii si sunt primele modele farbicate in afara Marii Britanii, la Graz, in Austria de Magna Steyr.
Daca Mini Countryman, modelul cu 5 usi, avea sa dezamageasca pasionatii marcii obisnuiti cu masini retro, chic, de dimensiuni reduse, Mini Paceman, versiunea cu 3 usi, a mai reparat un pic situatia si a facut mai acceptabila trecerea la un model crossover prin designul sau de Sports Activity Coupe.
Paceman ar trebui sa atraga mai multi fani de partea marcii Mini, pentru ca masina are multe atuuri, in primul rand are o garda la sol mai ridicata, nu mai este asa de rigida, ne ofera mai mult spatiu si o senzatie de siguranta crescuta, are un interior stilat si se conduce ca un Mini.
Pentru test am primit un Mini Paceman Cooper S de 184 CP cu transmisie automata si tractiune fata, care are un pret de 42.200 euro cu TVA, din care 12.200 euro sunt dotari optionale (navigatie, scaune fata incalzite, transmisie Steptronic, jante de 19 inch, alarma, geamuri fumurii spate, senzor de ploaie, faruri xenon, sistem harman kardon, aer conditionat automat).
Masina este de senzatie insa are si cateva inconveniente, in primul rand costa foarte mult, in al doilea rand consuma foarte mult si nu are agilitatea fratelui mai mic, dar are si parti bune, este cel mai confortabil Mini si mai bine izolat fonic.
Pe autostrada la 100 km/h, Paceman a inregistrat un consum de 6,9%, iar la 130 km/h aproape 9%. Motorul de 1,6 litri benzina 184 CP si transmisia automata in 6 trepte are 2.000 de ture la 100 km/h si 2.500 la 130 km/h. Sunt momente in care cutia automata are delay, deci ar fi mai bun un Paceman manual in cazul de fata.
Paceman Cooper S accelereaza pana la 100 km/h in 7,5 secunde si atinge o v