Cadrele didactice din şcolile generale reuşesc să îşi dubleze veniturile prin programele de tip afterschool. „Afacerea“ pare a fi una profitabilă atât pentru şcoli, care încasează 20% din venituri, dar mai ales pentru învăţători, care îşi suplimentează astfel veniturile diminuate de criză.
Între 7,5 şi 10 lei pe zi pentru fiecare elev încasează învăţătoarele care participă la programe de tip afterschool, organizate între orele 12.00 şi 15.00. La un calcul simplu, o învăţătoare poate încasa lunar chiar şi 2.700 de lei în plus pe lângă salariu, dacă la programul afterscool participă în medie câte 15 elevi. „Părinţii ne plătesc câte 9 lei pe zi pentru aceste ore, iar noi avem de achitat 20% către şcoală, dar şi impozite şi alte contribuţii. Eu am în medie câte 10 elevi pe zi, mă ajută financiar, dar este şi o muncă în plus. Programul afterschool este o colaborare dintre noi şi părinţi, nefiind susţinut Ministerul Educaţiei“, spune Lia Stan, învăţătoare în cadrul Şcolii Generale „Grigore Moisil“.
Banii pe care şcolile îi încasează din programele afterschool sunt cuprinşi în bugetul de cheltuieli. „Este un sistem din care toată lumea are de câştigat. Este drept că vorbim de acei părinţi cu venituri peste medie care îşi permit aceste costuri, însă elevii beneficiează de o pregătire suplimentară coordonată. Este important şi pentru învăţători, mai ales debutanţii care câştigă câte 630 de lei. Unele învăţătoare câştigă bani frumoşi. Dacă au un număr suficient de elevi, veniturile lor lunare se dublează“, spune Constantin Voicu, directorul Şcolii Generale „Grigore Moisil“. „Vă daţi seama că e un lucru bun şi pentru copii. Aceştia nu au cu cine să stea acasă până părinţii îşi termină serviciul, iar decât să umble pe străzi, aici îşi fac temele, învaţă să socializeze, să se comporte“, spune Silvia Lucaciu, învăţătoarea clasei a I-a C de la şcoala „Grigore Moisil“.