Prin porturile lumii, marinarul Băsescu a preferat să se oprească doar în prima cârciumă de pe cheu... „Nu lipsa infrastructurii diminuează capacitatea resurselor turismului. Nici ţările vecine - de exemplu, Grecia - nu au infrastructură şi, totuşi, au turişti“. Declaraţia nu-i aparţine vreunui lăcătuş. Sau vreunui ospătar. Meserii de care, nu-i aşa?, România are atâta nevoie, după cum spunea domnul preşedinte. Nu. Declaraţia îi aparţine însuşi preşedintelui şi e la fel de „urechistă“ ca şi alte maxime ale aceluiaşi personaj. Iar când o asemenea gogomănie e emisă pe post de sfat didactic dat chiar unor oameni din industrie, la Consiliul Consultativ al Turismului, ridicolul nu are margini.
Să vedem cum stau, de fapt, lucrurile, gest pe care domnul preşedinte ar fi fost bine să-l facă înainte să-şi deschidă augusta-i gură. Ce înseamnă infrastructură? Deşi definiţiile din dicţionare sunt diferite, folosim acest cuvânt ca să denumim totalitatea drumurilor, podurilor, tunelurilor, aeroporturilor, porturilor unei ţări.
Cum stau grecii şi românii la aceste capitole? Drumuri asfaltate: România - 60.043 de km, Grecia - 107.900. Adică, de 1,8 ori mai multe în Grecia. Autostrăzi: România - 228 de km, Grecia - 1.560. Adică, de 6,85 ori mai multe în Grecia. Aeroporturi cu piste asfaltate: România - 25, Grecia - 66. Adică, de 2,64 ori mai multe în Grecia. Heliporturi: România - 2, Grecia - 9. Adică, de 4,5 ori mai multe în Grecia. Mai vreţi? Cred că e suficient...
Trebuie să ţinem cont şi de faptul că suprafaţa României (237.500 km2) este de 1,8 ori mai mare decât cea a Greciei (131.940 km2). Aşa că, în mod absolut, cifrele sună în felul următor: Grecia are de 3,24 ori mai multe drumuri asfaltate decât România, de 12,33 ori mai multe autostrăzi, de 4,76 ori mai multe aeroporturi cu piste asfaltate şi de 8,1 ori mai multe heliporturi. @N_P