Google este cel mai valoros brand din lume, pentru al treilea an la rand, potrivit unui studiu realizat de firma de marketing MillwardBrown.
Astfel, Google a devenit primul brand de peste 100 de miliarde de dolari, fiind evaluat, in BrandZ Top 100 la 100,039 de miliarde de dolari, potrivit unui comunicat al MillwardBrown.
"Valoarea marcii Google sta in legatura emotionala pe care o are cu utilizatorii sai", a declarat analistul Nigel Hollis, pe blogul sau. "Google a stiu sa valorifice aceasta legatura, vanzand altor companii accesul la utilizatorii sai", a adaugat el.
Iar strategia functioneaza. Desi cifra de afaceri a gigantului IT a scazut intre ultimul trimestru din 2008 si primul din acest an, profitul pentru prima parte a anului a fost peste asteptari, de 5,16 dolari/actiune, fata de estimarile de 4,83 dolari/actiune.
Pe de alta parte, principalul sau rival in materie de motoare de cautare, Yahoo, se gaseste de abia pe locul 81, fiind estimat la 7,927 de miliarde de dolari, potrivit topului, publicat in intregime de Financial Times.
Pe locul doi al topului este Microsoft, brandul sau fiind evaluat de specialistii de la MillwardBrown la 79,2 miliarde de dolari, iar Coca-Cola este pe locul trei, cu 67,6 miliarde de dolari, fiind pentru prima data pe podium.
"Avand in vedere conditiile economice actuale, in care valoarea de piata a multor companii a scazut, brandul a devenit si mai important, deoarece poate sustine companiile in timpul crizei", a spus Joanna Seddon, director executiv al Millward Brown Optimor.
"Cei care investesc, in continuare, in brand, vor fi mai bine pregatiti pentru cresterea economica, pe masura ce situatia va incepe sa se imbunatateasca, fata de cei care au redus cheltuielile pe acest segment", a adaugat ea.
Marcile din domeniul tehnologiei domina