Ocupantul pozitiei secunde in clasamentul general al Campionatului de Raliuri al Romaniei, Marco Tempestini, l-a atacat pe presedintele ACR, Constantin Niculescu, dupa ce acesta a refuzat participarea pilotului de origine italiana la raliul Baja Baia Mare.
Raliul Baja Baia Mare, care a avut loc in week-endul abia incheiat, este acceptat de Federatia Internationala (FIA) si are sanse de a deveni etapa europeana de tot-teren. "Sper ca aceasta situatie grotesca si in afara oricarei realitati, mai ales acum, dupa intrarea Romaniei in Europa, sa se rezolve cat mai curand. Acest «domn» mi-a spus la telefon ca, dat fiind faptul ca particip la «liniute» (adica in Campionatul Roman de Raliuri) si pentru ca acestea nu sunt recunoscute de FIA, de ce ar trebui sa-mi dea consimtamantul sa utilizez licenta romana in cursele tot-teren si la Dakar? Iar cand i-am raspuns respectuos ca in 2004 si 2005 am fost prioritar FIA in acest tip de curse si ca ar fi o modalitate buna de a face cunoscuta Romania in motorsportul mondial, mi-a raspuns ca lumea uita despre ce s-a intamplat in 2004/2005", spune Tempestini.
Federatia Romana de Automobilism Sportiv (FRAS), de care apartine Tempestini, a fost infiintata in septembrie 2005, pentru a acoperi lipsa unei structuri organizate conform Legii educatiei fizice si sportului, deoarece Federatia Romana de Automobilism si Karting (agreata de ACR) nu s-a reorganizat potrivit prevederilor Legii 69/2000.
Tempestini ataca relatia ACR cu FIA. "Este necesar sa se faca cunoscut intr-un mod profesionist si competent cum stau lucrurile cu adevarat, cine si ce face, fara animozitati impotriva ACR, si fara complexul romanului ca FIA nu asculta si nu actioneaza: curse de viteza in coasta cu masini de serie fara roll-bar, fara nici o securitate, raliuri europene cu doi-trei participanti, o organizatie sportiva ilegala dupa legile romanesti,