Piata de publicitate online din Romania a generat aproape 25,5 milioane de lei in prima jumatate a acestui an, in scadere cu 25% fata de primul semestru din 2008, dar cu 58% mai mult fata de primul semestru din 2007, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS), realizat de IAB Romania si PwC Romania, potrivit unui comunicat IAB.
Studiul agrega cifrele de vanzari directe furnizate de principalele 14 companii din domeniu - regii si publisheri independenti reprezentand peste 700 de website-uri si nu ia in considerare publicitatea prin serviciile de profil Google.
Potrivit ROADS - S1 2009:
Valoarea totala a vanzarilor de publicitate ale companiilor participante la studiu in primul semestru din 2009: 25.498.023 RON (circa 6 milioane euro, potrivit cursului mediu)
In S1 2008, valoarea totala raportata a fost de 33.873.413 RONin S1 2007: totalul a fost de 16.141.519 RONPrincipalele sectoare care au scazut volumul investitiilor in publicitatea online in S1 2009: financiar-bancar, auto.Principalii investitori: clientii din sectorul telecom (crestere de 75% a investitiilor, fata de S1 2008)
La nivelul intregului an 2008, publicitatea online s-a ridicat, in masuratorile IAB Romania-PwC, la circa 72 milioane de lei (aproape 20 de milioane de euro, la cursul mediu anual).
IAB Romania arata ca in 2007 si in 2008 cel de-al doilea semestru a generat un volum mai mare de vanzari fata de primul semestrual anului respectiv: crestere de 64% in S2 2007 fata de S1 2007, respectiv de 14% in S2 2008 comparativ cu S1 2008 (in conditiile incetinirii pietei in ultimul trimestru al anului trecut). In comunicatul de presa este citat Cristian Petriceanu, presedinte IAB Romania, potrivit caruia:
“Primul raport IAB si PwC pe 2009 arata efectul crizei si asupra publicitatii online, cu toate ca internetul pare a fi cel mai putin a