Recent, a doua generaţie de modele a lui Cee’d a primit la Geneva o versiune sportivă în două portiere având denumirea suplimentară Pro GT. Beneficiara unui design independent, Kia Pro Cee’d GT 2013 avansează 205 CP, însă surpriza constă în faptul că avem de-a face cu un motor de doar 1.591 cmc.
Urmând a avea debutul comercial în luna aprilie, compacta coreeană în doar două portiere plus hayon măsoară 4,31 metri în lungime, este lată de 1,78 metri şi este aproape identică până la stâlpii parbrizului cu modelul Kia Cee’d de generaţie a doua în cinci uşi.
Nu a fost amputată valoarea distanţei dintre punţile faţă şi spate, aceasta rămânând pe mai departe să măsoare 2,65 metri. Au fost operate însă coborâri ale plafonului cu 4 cm, de la 1,47 metri, la 1,43 metri. Coupe-ului compact i s-au adus modificări în ceea ce priveşte plasarea stâlpului central cu peste 20 cm mai spre spate, tocmai pentru a putea fi proiectată câte o singură uşă laterală mai mare. Aceasta facilitează îmbarcarea/ coborârea pasagerilor exilaţi pe locurile de pe bancheta spate.
Unitatea cu injecţie directă 1.6 GDI în patru cilindri şi supraalimantare prin turbo pare desprinsă din basmele populare româneşti în care micul căluţ pipernicit se transformă cât ai clipi într-un armăsar falnic după ce mănâncă jăratec. Astfel, downsizing-ul la Kia Pro Cee’d GT se traduce prin 205 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 265 Nm la 1.750 rpm. La cei 129 de căluţi storşi din fiecare 1.000 cmc, hot-hatch-ul coreean este peste puterea litrică de 115 CP/litru ai Golf-ului VII GTI, model ce pune la dispoziţie 230 CP şi 350 Nm dintr-o capacitate mai mare cu 400 cmc.
Acceleraţia 0-100 km/h la Pro Cee’d GT 2013 se petrece în 7,9 secunde şi atinge 225 km/h, în vreme ce lupul cel rău din Wolfsburg cu unitatea 2.0 TSI Performance Pack se descurcă în 6,4 secunde şi este creditat cu 247 km/h.
Consu